po rozebraniu alternatora okazalo sie, ze nie bedzie tak z gorki
https://photos.google.com/share/AF1QipM … lQaGhOV0pR
terminologia wg EPC:
-uszkodzony mechanicznie rectifier czyli prostownik cena 1280 zl (moze spawanie)
-spalony regulator voltage czyli regulator napiecia cena 1466 zl ze szczotkami
googlalem troche, ale nie moge nic znalezc. sa jakies zamienniki o ktorych nie wiem?
Offline
Offline
Pospawanie może nie być dobre. Wirnik wyglada na zdrowy. Będąc w takiej sytuacji ulepiłbym cały alter z tego co jest i z oryginalnych uzywanych części plus nowe szczotki, o ile da sie wylutowac.
Podobny alter jest w gpz 900 /1100 itp. Tylko nie jestem pewien czy identyczny.
Offline
A rzuciłeś go do jakiegoś zakładu zajmującego się naprawą alternatorów samochodowych? Może warto zapytać ile u nich wyszłaby naprawa.
Offline
nie ma co za bardzo naprawiac trzeba latwiac uzywany prostownik i regulator. zlozy mi to mechanior. tylko wez znajdz..
Offline
Pytaj Skaryfa. Nie wiem skąd, ale on ma sporo partsów... Kurde Ty naprawdę masz pecha... Gdybym wiedział, że tak będzie z tym 1100 to nigdy bym Cie na niego nie namówił...
Offline
pytałem już, ma ale do nowego projektu.
Pałaszu nie przypominam sobie abyś mnie namawiał, dałeś cynk ze jest a ryzyko ja podjąłem. tak to było, więc nie przejmuj się stary. wybrne i z tego to moto będzie żyć😊
Offline
no i moto znów żyje kupiłem od Scaryfa alter, ładowanie git 13,98! co prawda odpalenie na zimnym dalej idzie topornie, mocy deczko mu brakuje, ale wczorajsza przejażdżka udana i bez stresu
Offline
w drodze powrotnej z Łeby przyznam, ze nie zalowalem zepha. 160-170 na szybkich trasach, ale po to go kupilem, aby predkosci takie nie byly problemem. Niestety w dwoch miejscach wyszly nieszczelnosci cylindra. Dziwne jest to, ze sucha jest uszczelka nad wyciekami. Wyplynely jakby miedzy zeberkami. Musze foty cyknac i wstawic.
Offline
trzeba od czasu do czasu dać w palnik. Porób foty i może coś się wymyśli ciekawego.
Offline
dzis gaziory pojechaly na stół do Scaryfa.
co ciekawe po ich sciagnieciu moim oczom ukazal sie odksztalcony/podwiniety krociec od airboxa od strony gaziora. jezdze z tym od wrzesni, prawdopodobnie bral w tym miejscu lewe.
nadaje sie to jeszcze?
https://goo.gl/photos/rFhYTpwMqFBdiMRN6
Offline
Gumę wymieniłem. Gaziory wróciły od Scaryfa w stanie idealnym. Zsynchronizowane, wyczyszczone tylko regulacja nie wyszła na innym sprzęcie, ale to do ogarnięcia, czekam tylko na śrubokręt kątowy i potrzebuję info co zrobić z pokrętłem od wolnych obrotów przed regulacją??? wiem, że śruby od regulacji są pod gaźnikami muszę się do nich dostać, zakręcić na maxa i po kolei od 1 do 4 odkręcać do uzyskania max obrotów na każdym.
generalnie zażegnany problem odpalania na zimnym i braku mocy, winne gaziory teraz tylko pracuje jak pralka, ale mam nadzieję, że kultura pracy wróci do poprzedniej po ponownej regulacji.
Offline
No to elegancko poskładać i wyregulować i w końcu chyba wszystko będzie cacy
Offline
Jeśli nadmiernie kopci na zimnym przy odpalaniu to możliwe, że za bogata mieszanka? Ogólnie dźwiękowo została pralka, słychać jakby ryk z gaźników. Wcześniej tego nie było na brudnych i rozregulowanych gaziorach. Możliwe, że aktualna praca jest ta właściwą?
Offline
Dym na początku to norma bo wilgoć z wydechow się wydostaje
Offline