Witam, też zajmuje sie polerowaniem części silnika. Mianowicie alternator, dekiel zapłonu, dekiel sprzęgła. robiłem to pastą K2 alu-chrom. ale najpierw papier 800, 1000, 2500 wodny, potem pasta na filcu. efekt następujący:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7cb … 6b1f7.html
dekiel sprzęgła w trakcie. Następnie zajmuje się wydechem. Z tego co widzę kolektor jest z nierdzewki, tłumik chrom i ta blacha na łączeniu jest też chromowana. Zobaczymy jak to pójdzie. Ogólnie cały silnik razem z pokrywą zaworów jest malowany, a dekle były pokryte jakimś lakierem, który ciężko było zetrzeć. Nie wiem czy ten lakier był nakładany oryginalnie?
///Edit by Pudelski///
Offline
Ja jak polerowałem najpierw poszkliłem (takie piaskowanie ale startym szkłem).
Fajnie bo przy aluminium usunie wszystkie miejsca utlenienia lub usunie farbę a przy tym jest delikatne nie zostawia dziurek.
Z aluminium jest jeszcze ważna rzecz żeby szybko po szkiełkowaniu zamknąć dostęp do tlenu. Trzeba szybko pomalować. Ja zrobiłem to lakierem bezbarwnym. Oczywiście jak zakonserwujecie dobrze pastą polerską też powinno być ok.
Moje przednie lagi w 750 były polerowane i lakierowane. Ostatnio robiłem do Horneta. Wypiaskowałem i pomalowałem srebrnym lakierem w spray'u. Efekt też jest fajny.
Po szkiełkowaniu można polerować filcem z pastą polerską. Ja montowałem wiertarkę z filcem w imadło a detal obracałem ręcznie.
Ostatnio edytowany przez MarcinG (2015-03-24 23:21:56)
Offline
Dziś była próba polerowania białą pastą w bloku o gradacji 600.
Wyszło o wiele lepiej niż K2-jak dotychczas. Paste nakłada się na obracający się filc, ciepło roztapia ją i tam zostaje. Ponieważ alu w Zephie jest prawdopodobnie anodowane, stosowałem papier 500/1200/2500/pasta biała/pasta k2 ręcznie.
Jedyne co, to trzeba równomiernie polerować, bo inaczej robią sie cienie. Kwestia wprawy. Osobiście lepiej wychodzi przedmiot w imadło i wiertarką polerować.
Efekty sa takie:
Aluminium w tym wypadku jest gołe i trzeba po każdym myciu lub deszczu przepolerowac ręcznie wszystkie elementy.
Offline
Postuluję do adminów aby przypiąć ten temat.
Offline
Prącie bardzo.
Offline
PalaszD napisał:
Ja obstawiam, że jest nierdzewna polerowana jak Marek napisał. Chrom jak by był, to każdy by miał takie piękne kolanka w swoik moto. A tak to w większości są zaśniedziałe
Przegladajac ten watek postanowilem wtracic slowko....
W/g mnie kolektory sa chromowane a kto se wyczysci to bedzie mial.
Ja uzywalem tez takiej waty jak Jachoo, ciezka reczna robota, ale efekt zajebisty. Zestaw do kupienia na allegro za 15staka
http://allegro.pl/ag531-zestaw-do-poler … 12018.html
Ostatnio edytowany przez tina (2017-03-27 19:12:33)
Offline
Użytkownik
A ja trochę o inna sprawę się zapytam. Jak i czym myjecie silnik? mam na myśli głowicę i wszystkie inne trudno dostępne miejsca. Mam silnik bardzo brudny i chciałbym go doprowadzić do stanu z fabryki. To samo dotyczy się felg szprychowych. Obręcze są ładne ale szprychy zaśniedziałe i jeszcze w niektórych miejscach ruda się pojawia.
Offline
tina napisał:
W/g mnie kolektory sa chromowane a kto se wyczysci to bedzie mial.
w Zephyrach może i są, ale w ZR7 już nie - sprawdzałem w zakładzie, który robi elektropolerkę - kolektory z nierdzewki, ale od łączenia (4w1) już stal i elektropoler nie wchodzi w rachubę... No chyba, że się obetnie...
a sprawdzić czy to nierdzewka bardzo łatwo - nie przyciąga magnesu i to bynajmniej nie z powodu brudu
Offline