dokładnie - kilka, kilkanaście złotych więcej a i tak polatasz na nich dobrych kilka sezonów i kilkadziesiąt tys km
Offline
Panowie, spece, jeszcze jedno pytanko:
Zaciski z przodu jak odkręcę te dwie śruby (na imbus) to mi zejdą z tarcz? Nie widzę dokładnie jaki jest stan klocków, a chcę się do końca sezonu doczłapać - wtedy sporo do roboty mnie czeka - jeszcze więcej pytań
Offline
dokładnie tak jak piszesz, odkręcasz 2 śruby (ZR ma na klucz 12 albo 13) mocujące zacisk i możesz go zsunąć z tarczy i obadać stan klocków. Jak masz słabe hamulce to 1 zestawy naprawcze zacisków + zestaw naprawczy pompy i do tego oplot i będziesz miał heble że szok więcej jak 2 palce nie użyjesz i to z pełnym bagażem i pleczakiem
Offline
Na klucz 12 - Japońce nie mają rozmiaru 13 - jest albo 12 albo 14 a jak ktoś trafi gdzieś w Zephie klucz 13 to nasi tam byli
Moim zdaniem stan klocków ocenisz bez konieczności zdejmowania zacisków...
Offline
Na razie hamulce są wystarczające - bez szału ale są ok. może ww. operacje zrobię, jak już będę pewny, że ten Zeph zostanie na lata ze mną
Właśnie bez zdejmowania dobrze widzę tylko jeden klocek. Wydaje się, że są jeszcze ok, ale jak dwie śruby dzielą mnie od 100% pewności - to chyba warto
Jedno wiem - heble z przodu są jak najbardziej ok. Zdecydowanie mocniejsze od siły tarcia między oponą a asfaltem...
Ostatnio edytowany przez bolo (2015-08-28 18:01:04)
Offline
Mam pytanie. Założyłem klocki hamulcowe TRW i nie jestem zadowolony z siły hamowania. Tarcze hamulcowe mają ~3.85mm (do wymiany w zimie), pompa hamulcowa była uszczelniana. Hamulce łapią dość późno, jak się ściśnie mocniej to siła hamowania jest, tylko muszę mocno ścisnąć, najlepiej trzema palcami (zwykle wystarczały dwa).
Moje pytanie brzmi, czy to kwestia klocków? EBC byłyby lepsze? Czy może sama wymiana tarcz na grubsze pomoże?
Offline
obstawiam, że zużycie tarcz i przewodów hamulcowych robi swoje
Offline
Borknagar napisał:
Mam pytanie. Założyłem klocki hamulcowe TRW i nie jestem zadowolony z siły hamowania. Tarcze hamulcowe mają ~3.85mm (do wymiany w zimie), pompa hamulcowa była uszczelniana. Hamulce łapią dość późno, jak się ściśnie mocniej to siła hamowania jest, tylko muszę mocno ścisnąć, najlepiej trzema palcami (zwykle wystarczały dwa).
Moje pytanie brzmi, czy to kwestia klocków? EBC byłyby lepsze? Czy może sama wymiana tarcz na grubsze pomoże?
Zjechane tarcze.
Offline
Przewody w oplocie. Od wymiany zeszło jakieś 2000km.
Offline
Przerabiałem to u siebie. Tarcze. Też się na nowe chyba szarpnę.
Offline
Offline
Nowe
Offline