Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

#1 2016-04-04 13:46:45

 kwaq

Użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-25
Posty: 96
Punktów :   
Motocykl: zr550

[zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

Cześć! Jako, że wczoraj zrobiłem traskę 300km i spalanie mojego sprzęta wyniosło 9l/100km jestem zmuszony przyjrzeć się nieco bliżej gaźnikom. Niestety będę mógł to zrobić dopiero pod koniec tygodnia, więc mam kilka pytań zanim się za to wezmę.

1. O ile obrotów powinny być wykręcone śruby od składu mieszanki? (w serwisówce znalazłem jedynie poradę, żeby przy rozkręcaniu gaźników policzyć obroty a później ustawić tak samo, ja chciałbym ustawić na wartość nominalną i dopiero bawić się dalej).
2. Orientuje się ktoś na jakim kanale są te śrubki? Na paliwowym czy na powietrznym? Konkretniej chodzi mi o to czy jak dokręcam śrubkę to zubażam mieszankę czy wzbogacam.
3. Czy iglica ma możliwość ustawiania w kilku pozycjach?
4. Czy ktoś bawił się ustawianiem mieszanki? W jaki sposób to robiliście? Ustawialiście podczas pracy silnika szukając najstabilniejszej pracy? Czy po kolorach świec? Jak już to robiliście to każdy gaźnik ustawialiście w tej samej pozycji czy macie rozbieżności?

Offline

 

#2 2016-04-04 15:16:34

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

Podpinam się pod pytanie numer 4. Po pokonaniu prawie 300km na nowych świecach każda z nich wyglada tak:
http://fotoo.pl//out.php?i=1091792_wieca.jpg
Tez zauważyłem troche większe spalanie w granicach 6,5-7l pojawił sie też problem na zimnym silniku, kiedy w zeszłym roku palił od strzała, tak teraz objaw jest taki jakby ssanie nie działało, chodź fizycznie się otwiera.

Offline

 

#3 2016-04-04 16:24:02

 kwaq

Użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-25
Posty: 96
Punktów :   
Motocykl: zr550

Re: [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark … talog.html
Tutaj masz ładnie opisane. W moich poprzednich maszynach zawsze dążyłem do uzyskania koloru "kawa z mlekiem" ale tam było o tyle łatwiej, że zawsze był jeden gar

Offline

 

#4 2016-04-04 20:58:58

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

Dzięki porównywalnie do 19 good   ale do The Best jeszcze troche brakuje. sprawdze synchro.

Offline

 

#5 2016-04-05 09:32:32

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

1. W 550 nominalnie piloty wykręcone o 2 i 1/4 obrotu.
2. Pilotami regulujesz ilość paliwa (czyli wykręcając wzbogacasz).
3. Nie ma możliwości ustawienia iglicy.
4. Ja się bawiłem, ale niestety nie do końca działa tak jak powinno u mnie, planuję wymontować gaźniki i wymienić wszystkie o-ringi i węże. Może zacznie działać lepiej.
U mnie piloty mam wykręcone o 4 obroty i dopiero teraz po rozgrzaniu ładnie schodzi z obrotów (płynnie i szybko).
Piloty, podkładki i o-ringi od pilotów mam nowe...

Offline

 

#6 2016-04-05 09:43:06

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

Każdy gaźnik osobno, sprawdź filtr powietrza. Reguluję kolorem świecy.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#7 2016-05-05 18:41:20

 Apacz

Użytkownik

Skąd: Łodź
Zarejestrowany: 2016-01-05
Posty: 12
Punktów :   
Motocykl: ZR550B

Re: [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

Cześć!

Mogę się podłączyć do tematu? Regenerowałem ostatnio gaźnik. Wymieniłem wszystkie dysze, iglice uszczelki. Membrany były w stanie dobrym, a ich wymiana okazała się zbyt drogą imprezą, więc pozostały oryginalne. Tłoki od przepustnic troszkę wytarte, ale najważniejsze - wytarcia nie powodują żadnych oporów ruchu. Myślałem, że to znacznie poprawi ich pracę. Przy okazji tak zaawansowanych prac sprawdziłem również luz zaworowy, wymieniłem linki gazu, bo stare były połamane, założyłem nowe świece, fajki i kable, wymieniłem olej i filtr. Problem polega na tym, że po złożeniu wszystkiego do kupy i po męczarniach z airboxem (na początku nie wiedziałem o patencie z ciepłą wodą, lub suszarką) silnik nie brzmi na zdrowszy, niż był przed regeneracją. Dodam tutaj, że gaźniki są zsynchronizowane niemal perfekcyjnie. Synchro robiłem na początek na wakuometrach, ale dokładność była niewystarczająca, więc do dokładnej synchronizacji wykorzystałem domowej roboty ciśnieniomierz U-rurkę.

Objawy:
-Falujące obroty
-Nienaturalny dźwięk silnika (może ten typ tak ma?)
-Srzały w wydech na wolnych średnich i wysokich obrotach
-Czasem przy odkręceniu manetki silnik się trochę zalewa i trzeba odpuścić manetkę, bo może zgasnąć
-Od czasu do czasu wolno schodzi z obrotów.

Stan Pacjenta:
-Synchronizacja OK!
-Luz zaworowy Super!
-Kompresja na cylindrach 1-11BAR 2-8BAR 3-9BAR 4-9BAR

Moja diagnoza:
-spieprzyłem coś w zapłonie. Za duża oporność? Niewłaściwa kolejność? (fajki, świece, kable były wymieniane) 
-Nieszczelność na króćcach?
-Gaźniki... cokolwiek z nimi nie tak...

Mnie szczerze mówiąc skończyły się pomysły i nie wiem za bardzo co dalej zrobić. Jakby ktoś podrzucił coś konkretnego, co mogę zrobić, zbadać, byłbym bardzo wdzięczny. Najprawdopodobniej udam się do lokalnego magika i poproszę o wycenę. Przez telefon powiedział, że zna sprzęt i dodał, że może być tak, że nie uda się mu tego zrobić.


Tutaj załączam filmik z pracy silnika:
(w trakcie pracy, kręcę trochę śrubą wolnych obrotów, żeby go na 1300 ustawić)
https://www.youtube.com/watch?v=QgWbaFy65Ms

Offline

 

#8 2016-05-05 18:45:51

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

Króćce. Sprawdź szczelność psikając zmywaczem. Podniesienie obrotów potwierdzi nieszczelność.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#9 2016-05-05 18:48:26

 Apacz

Użytkownik

Skąd: Łodź
Zarejestrowany: 2016-01-05
Posty: 12
Punktów :   
Motocykl: ZR550B

Re: [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

A jak to tym zmywaczem? Do tej pory używałem żarówki... jako tako światło się nie przebijało. To stukanie to nie jest przypadkiem panewka?

Ostatnio edytowany przez Apacz (2016-05-05 19:27:25)

Offline

 

#10 2016-05-05 19:32:12

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

Siknij zmywaczem do hamulców po króćcach podczas pracy silnika.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#11 2016-05-05 20:58:59

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

Tez stawiam na nieszczelność króćców. Możesz do tej operacji użyć tez plaka.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#12 2016-05-06 12:14:41

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

Plak chyba nawet lepszy, zmywacz do hebli strasznie się z gumami gryzie. Już lepsza mgiełka z benzyny lub plak.

Offline

 

#13 2016-05-06 18:49:15

 Apacz

Użytkownik

Skąd: Łodź
Zarejestrowany: 2016-01-05
Posty: 12
Punktów :   
Motocykl: ZR550B

Re: [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

Tak zrobię Panowie. Podpytałem jeszcze kolegów na facebookowej grupie. Tam tez padło pare pomysłów. M in. polecili mi jeszcze pokombinować ze śrubami mieszanki wolnych obrotów. Ja starałem sie trzymać w wartościach podanych w serwisówce. Byc moze, skoro kawa ma juz swoje lata powinienem pokombinować bardziej i wyjsć trochę poza wartości proponowane w książce? To tez przetestuje. Dzisiaj, jak leciałem do mechanika, to obroty na wolnych szalały. Jak sie bardziej zagrzał to było 4000, a pózniej nagle spadało do 1000. Magik powiedział ze silnik brzmi nawet ładnie i przebieg moze byc oryginalny (30k). Twierdzi ze wszystko jest wina gaźników. Zobaczymy co on zrobi. W środę (11.05.16) ma zadzwonić i nakreślić horyznot napraw. Był zachwycony, ze zephyry jeszcze jeżdżą. Dzięki za zaangażowanie w mojej sprawie!

Offline

 

#14 2016-05-11 11:57:56

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

Po przejechaniu 1300km nowe świece dopiero dostały odpowiedniego koloru.
1 i 2 są za ubogo, więc pilota wykręcić rozumiem?

Od lewej Cylinder 1-2-3-4
http://fotoo.pl//out.php?i=1102317_swiece.jpg

Offline

 

#15 2016-05-11 12:16:35

 belor

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KrK
Zarejestrowany: 2015-02-01
Posty: 229
Punktów :   
Motocykl: 550 Zefirków
WWW

Re: [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

Jak za ubogo? Powiedziałbym, że to właśnie 1 i 2 mają dobry kolor - kawa z mlekiem...

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.gazeta-gwiazda.pun.pl www.klanlegends.pun.pl www.maxiv.pun.pl www.2800728.pun.pl www.logistykaaon.pun.pl