Jeszcze moi drodzy chciałbym poradzić się na temat sprzęgła. Klamka ma duży luz wstępny. Krótki skok właściwy i do tego mega ciężko pracuje. Zdejmę linkę i zobaczę jak pracuje, spróbuję podregulować trochę. Możecie dać wskazówki regulacji?
Offline
Przebieg?
Jak wymienisz olej sprawdź jeszcze raz. Przesmaruj linkę - często pomaga. Jak nie to rwij dekiel. Sprzęgło jest na wierzchu.
Offline
Przebieg? 15000km,
hahaha tyle jest na budziku
Dobra wymienię olej, sprawdzę linkę i zrobię regulację. Odezwę się co i jak.
Tylko może ktoś podpowiedzieć na jakiej zasadzie wykonać regulację. Jak wybrać nadmierny luz? i Czym się kierować, żeby to było zrobione dobrze?
Offline
Dźwigienka na obudowie - w 550 na przeciwko kropki na ośce ma być kropka na dźwigni. Potem regulacja śrubą przy pokrywie i przy klamce. Może tarcze zjechane.
Offline
Mała podpowiedź, jak bedziesz zakładał linkę od strony silnika, to najpierw przełóż linke przez otwór w cynglu a potem nasadź na frez zgodnie z kropka i kreską. Ostatnio zakładałem linke, podważyłem śrubokrętem i chrup odpadł kawałek dźwigienki.
Offline
Ile tam ma byc luzu na klamce? z 2-3 mm od naciśnięcia klamki do czasu, aż zacznie ruszać się dźwignia w kapie?
Offline
2-3 mm do pierwszego oporu na klamce.
Jak dla mnie zaczął bym od najprostszych rzeczy:
Odepnij linkę i sprawdź jak chodzi sama klamka bez linki, może się zapiekła na bolcu.
Sprawdź jak chodzi linka w pancerzu.
Od razu nasmaruj, bo po długim postoju pewnie tam sucho jak pieprz.
Jak klamka i linka OK, to niestety olej w dół i pokrywa sprzęgła.
Tam do sprawdzenia jest dźwignia, zaczynając od tego czy zgadzają się znaki na dźwigni(ale to jeszcze przed zdjęciem pokrywy),
Jak już zdemontujesz pokrywkę to w środku ten bolec od dźwigni jest na takim łożysku igiełkowym. Jak sama dźwignia w pokrywie chodzi ciężko to prawdopodobnie tam...
Jak nie to dalej masz cięgło i kosz. Rozmontować, sprawdzić sprężyny czy są takie jak powinny, czy łożysko na cięgle jest ok, czy coś tam się nie blokuje.
Zmierz tarcze, czy mają wymiar mieszczący się w limicie (znajdziesz w Haynesie).
Zmierz sprężyny
Zwróć uwagę na kosz sprzęgła czy nie ma powygniatanych rowków tam gdzie opierają się tarcze sprzęgła. Tarcze mogą się o nie blokować.
Jak już wszystko będzie działać dobrze to składasz, regulacja i cacy
Ostatnio edytowany przez piodabro (2016-04-05 09:26:02)
Offline