Cześć.
Pod koniec lutego jechałem do mechanika w celu poprawek po serwisie. Po odkręceniu kranika na pri okazało się, że nieco kapie. Pokapało i przestało.
Wczoraj, z racji pogody, odbierałem Zepa z kolegi garażu, historia z kapiącym paliwem się powtórzyła. Wieczorem sprawa wyglądał jeszcze gorzej. Kolega, który zakupił ode mnie 550, podjechał pooglądać 750. Odpaliliśmy, żeby ponapawać uszy miłym dźwiękiem akcesoryjnych tłumików, ale po zgaszeniu dał się wyczuć zapach benzyny. Paliwo kapało już na on.
Dziś zdjąłem bak, i odkręciłem kranik. Przed odkręceniem sprawdziłem jak leci z wężyka przy rożnych ustawieniach kranika. Na pri leciało raźno, na on praktycznie wcale, ale jakby trochę kapało.
Zdjęty kranik rozkręciłem i tak to wygląda w środku.
Guma uszczelniająca połączenie kranik-bak no taka sprasowana i jak widać niezbyt wyglądająca.
Między elementem z napisami pri on itd a wnętrzem jest blaszany oring jakiś taki krzywy, czy to tak ma być?
Guma w środku, ta z dziurami, no niezbyt. Pomiędzy okrągłymi otworami jakby uszczerbienie, widać spękania.
Czyli zestaw naprawczy się należy?
Pytanie co to jest to z tyłu? Sprężynka po co i ta cienka guma? Czy jest sens to ściągać, czy tego zestaw naprawczy nie obejmuje?
Pozdrowienia.
Ostatnio edytowany przez Panda (2017-03-29 18:32:11)
Offline
To jest kranik podciśnieniowy. Jeśli na on lub res leciało paliwo mimo wyłączonego silnika to źle. Paliwo ma lecieć kiedy na kranik działa podciśnienie, stąd membrana i sprężynka o którą pytasz. Jeśli membrana ma dziury to też źle i pewnie dlatego leci paliwo na ON. Blaszany oring to rodzaj sprężyny, ma na celu dociskanie przełącznika. Polecam zestaw naprawczy koszt około 70zł. Sam zmieniałem dwa tygodnie temu. Pozdro.
Edit:
Jeśli moto stało dłużej z tą usterką, polecam sprawdzić czy do oleju nie dostało się paliwo. Jeśli, któryś zaworek iglicowy w komorach pływakowych Ci nie trzyma jak powinien, może być problem.
Ostatnio edytowany przez kwaq (2017-03-29 19:13:19)
Offline
Zaworki były robione jesienią i nie stwierdziłem wzrostu poziomu oleju.
Ta membrana jest w zestawie i sprężynka itd?
Mi się wydaje że ciekło przez tą gumę w kształcie twarzy. Niewykluczone, że leciało z połączenia wężyka z filtrem. Ale kranik i tak do zrobienia.
Offline
Tak, ja zamawiałem ten: http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ … anika.html .
Offline
Dobra.
Tylko jak się zakłada te cienkie gumy na plastik, skoro są na tej okrągłej blaszce?
Edycja.
Dopatrzyłem, ze to całe jest w zestawie, czyli z plastikiem, sprężynką i blaszką.
Ostatnio edytowany przez Panda (2017-03-29 20:29:54)
Offline
Ok skleciłem całość.
Membrana delikatnie zawinięta mieści się w otwór w plastiku i ładnie pasuje.
Tyle, że kranik się przekręca bardzo ciężko z nowym oringiem. To się ma samo ułożyć?
Offline
Śrubki skręcające przednią część (tą z napisami on itd.) dokręciłem ostatecznie tyle ile się dało. Ale jak słabo to skręcę, to mi może nie trzymać gumowy oring. Posmaruję czymś, pokręcę trochę kombinerkami, jak mi Yama radził, i zobaczymy.
A te rurki doprowadzające paliwo z baku, to one normalnie tak luźno w swoich gniazdach siedzą? Bo mi to jak odwrócę kranik to ta rurka od rezerwy sama wypada, a ta dłuższa ledwo siedzi. Ma to jakieś znaczenie?
Przepraszam za banalne dla większości pytania, ale dla mnie, jako osoby nie znającej się w ogóle na mechanice, to byle drobiazg jest zastanawiający.
Offline
W wiekszości kraników lekko siedzą. Spróbuj wcisnąć ile się da lub szukać kleju odpornego na benzynę-poxilina na100% jest odporna
Nie wiem jak poxipol
Offline
Dobra kranik raczej zrobiony, test wstępny ok. Kręci się dobrze - poprzecierałem i oring i metalowe elementy szmatką nasączoną zużytym motulem.
Rurki zrobię może nie na klej ale dotnę paski cienkiej gumy z węża paliwowego i w nich osadzę. Zobaczymy jak to wyjdzie.
We wtorek montaż do baku, sprawdzenie jak paliwo leci, składanie całości i jazda
Offline
Cześć.
Kranik zamontowany do baku, leci kiedy trzeba. Zapalił i jest dobrze, ale nie bardzo dobrze. Podejrzewam że się pływak zawiesił bo wskazówka nic nie pokazuje (mam tak ze 4 litry).
Przy okazji rozkręciłem wlew paliwa, żeby go przeczyścić. Był mocno brudny i przy tankowaniu istniało duże prawdopodobieństwo że co nieco wleci do baku.
Jeszcze trochę zabawy przede mną, bo mi kapie paliwo z filtra paliwa na łączeniu z wężykiem, mimo zaciśniętej opaski.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi i pomoc.
Offline
4 litry to rezerwa. Nie wiem jak w 750 ale w 550 rezerwę kranikiem włączało się po spadnięciu wskazówki poniżej E.
A. Wskaźnik mocno orientacyjny jest.
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2019-03-14 10:46:50)
Offline