Ciekawe jednak dlaczego paliwo nie idzie jak się podłączy przewód paliwowy a z kranika na PRI cieknie. Może być jakaś inna przyczyna niż zawalony filtr paliwa ?
Offline
PRI ciągnie z tego samego filtra co ON. Jeżeli gaźniki się napełnią to w wężyku paliwo samo przestaje lecieć bo zamykają się zaworki iglicowe w gaźnikach.
Gdy moto nie pracuje nie ma podciśnienia które otwierało by kranik ustawiony na ON.
PRI służy do zalania gaźników benzyną po długim postoju (gdy paliwo z tych gaźników odparuje itd...).
Procedura jest taka że odkręcasz PRI i czekasz trochę aż gaźniki się napełnią. Potem dalej mając PRI możesz śmiało odpalić silnik, na początku może to trochę trwać wszak silnik musi to paliwo zassać, a wstępnie napełnione są tylko komory pływakowe.
Jak już moto Ci odpali przekręcasz na ON.
Paliwo powinno dalej lecieć przez kranik, jeżeli tak się nie dzieje to:
1. masz uszkodzony wężyk podciśnienia (wymienić).
2. masz uszkodzoną membranę w kraniku (rozebrać, kupić zestaw naprawczy, wymienić).
Wężyki w Gdańsku kupisz w sklepie który nazywa się "na rampie".
O tutaj: https://www.google.pl/maps/place/Metalm … 8785?hl=pl
Do tego masz zaraz obok sklep Filtry gdzie kupisz wszelakie filtry do Zephyra i olej(Ja leje Motula 5100 10W40).
Z tyłu budynku masz jeszcze sklep Motonita z gadżetami motocyklowymi.
Ostatnio edytowany przez piodabro (2017-04-27 14:48:32)
Offline
I co? Cewki czy gaźniki?
Offline
Czołem Kolego z za miedzy
To mi się podoba w tym forum, czasem niby proste rzeczy mogą zaważyć, ale podane jak na tacy to się ceni.
Na innych forach zaczyna się od tekstu " poczytaj forum już o tym było "
Też podejrzewałem wężyk podciśnienia gdyż ktoś już owinął taśmą pod zaciskiem przy gaźnikach. Paliwo jednak leci z kranika bez podpiętego wężyka paliwowego w położeniu PRI więc moim zdaniem to zator w filtrze paliwa lub gdzieś dalej. Może się rozlazł i się skręcił. Powaliła mnie choroba i nie miałem okazji się tym zająć.
Kto by nie znał sklepów na rampie Kupuje tam Elfa Evolution do swojej mazdy 323F BA. ( to w olejach ) a sklep na rampie pamiętam w czasach PRL-u był od strony grunwaldzkiej, tak jak dzisiaj mieli i mydło i powidło
Jesteś z GDA ale nie miałem okazji widzieć śmigającego zephyra. Coś czuje że niebawem się spotkamy
Szerokości i gumowych drzew.
PS
Jeszcze raz dzięks za pomoc.
Przemas
Offline
Yamamoto napisał:
I co? Cewki czy gaźniki?
Być może nie było iskry, ale zdjąłem bak postawiłem na ostrym wietrze i w słońcu, porozpinałem wszelkie kostki i bezpieczniki, wsio ok.
Iskra jest jak ta lala , ale pojawił się inny problem, albo już był i narastał.
Poprzedniej właścicielce dławiło silnik przy 140km/h a mi już przy 40km.h Ona myślała , że to brudne gaźniki, wydaje mi się , że to zapchany przewód pali8wowy lub filtr paliwa. Trochę przykuło mnie do wyra po tym jak ładowałem Tenere po sprzedaży więc nie miałem sił się tym zająć.
Przesłałem Ci 2-3 priv-y , dostałeś ?
Offline
Nic nie doszło. Pisz na madej.fm(maupa)poczta.fm.
Spróbuj wywalić filtr paliwa.
Offline
Yamamoto napisał:
Nic nie doszło. Pisz na madej.fm(maupa)poczta.fm.
Spróbuj wywalić filtr paliwa.
Jak tylko stanę na nogi zrobię z tym porządek.
Kilka linków Ci posłałem bo wspominałeś o Hondzie 125, szkoda już nie odtworzę, chyba że....
Nie kupuj 125 w teren jakikolwiek, chyba że na oślą łączkę
1. 10-15 KM to za mało nawet na niedużą kałuże
2. klasa 125 to już nie ta materiałówka , chyba że jakiś markowy wyczyn 2T
Zephyr zephyrek , ale wciąż mi łazi po głowie lekki teren, scrambler , tylko na jakiej bazie.
Widziałem cos fajnego na KZ550, ale najbardziej podchodzi honda NX650 na kołach 2 x 18'
Jak masz jakieś fotki kawasaki pod lekki teren ( nie koniecznie KLE ) to chętnie
Pozdro
Offline
rafi068 napisał:
Tak jest. Wężyk bezpośrednio z kranika do gaźników. Sitko masz w kraniku w baku, wiec syf nie poleci.
Tak też miałem poczynić Dzięki
Offline
Panowie jaki jest przekrój wężyka podciśnieniowego i paliwowego ? Paliwo to pewnie standard , ale podciśnienie ? Mam ciut daleko , żeby sprawdzić.
Offline
OFFTOP ON
Honda XL 125 to był mój pierwszy kontakt z enduro. Na swoje usprawiedliwienie dodam, że ostatnio ominął mnie KLR 600 1984. Gdyby nie brak miejsca w garage'u to już by stał (w pudłach).
OFFTOP OFF
@ Rafciu - Jachoo kiedyś ładnie skomentował skuteczność siatki w kraniku Nie podejmę się cycatu.
Odkryłem to pchając 11 5eby po S1. Filter paliwa jest okiej, ale musi być w takiej pozycji by być cały czas w 100% zalany paliwem. Czyli praktycznie pionowo.
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2019-03-14 10:47:08)
Offline
Witam Kolegów. No i nie dojechałem Łebę....Powaliła mnie SKS. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc w rozwikłaniu zagadki. Okazało się , że nałożyły się 2 przyczyny. Pierwsza to proza życia , czyli zaworki iglicowe a droga to zgniłe gniazdo cewki dla 4 cylindra. Korozja wręcz zjadła do zera igłę przekazującą iskrę. Prowizorka działa ale zbyt mały styk powoduje co rusz nadpalenie P.W.N. , także szukam cewki , może ktoś ma, lub ma namiar na jakąś nie zgniłą i sprawdzoną ? Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam z 3 miasta. Przemas
Offline