Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Stuka podczas pracy od 2-5 tys. obr. na zimnym i ciepłym

#1 2011-08-27 13:06:35

6mis5iek6

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 7
Punktów :   

Stuka podczas pracy od 2-5 tys. obr. na zimnym i ciepłym

Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem Zephyrka 550 z 93r. Kiedy odpalilem go pewnego razu na zimnym silniku zaczeło cos stukac na wolnych obrotach a jak go podkreciłem pow. 6tys. stukanie cichło i podczas schodzenia z obrotow najbardziej stukało w przedziale od 4-2tys. Po przejechaniu ok.2 km gdy silnik sie rozgrzał to stukanie całkowicie cichło we wszystkich przedziałach pracy silnika. Pojezdziłem nim tak z 200km i zauwazyłem ze to stukanie przestało cichnac nawet na rozgrzanym moto a podczas schodzenia z obrotow to stukanie jest najgłosniejsze. Sprawdzilem juz luzy zaworowe i wszystkie mieszcza sie w granicy błedu. Serdzecznie prosze o pomoc! Z góry dziekuje za udzielone rady.

Prosiłbym rowniez o polecenie jakiegos mechanika w okolicach Inowrocław - Włocławek kto mógłby naprawic ta szkode.

Ostatnio edytowany przez 6mis5iek6 (2011-08-27 13:08:18)

Offline

 

#2 2011-08-27 13:20:34

 Beddie

Użytkownik

1618988
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2011-04-25
Posty: 157
Punktów :   
Motocykl: ZRX1100R Eddie Lawson Replica

Re: Stuka podczas pracy od 2-5 tys. obr. na zimnym i ciepłym

Łańcuszek nierządu?


Pzdr
Maciek 'Beddie'
----------------------------
https://www.facebook.com/krakowskie.klasyki

Offline

 

#3 2011-08-27 14:35:06

6mis5iek6

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 7
Punktów :   

Re: Stuka podczas pracy od 2-5 tys. obr. na zimnym i ciepłym

zdjałem pokrywe zaworow i wałkow i sprawdzałem tamtejszy lancuszek i byl dobrze naciagniety i nie wydaje mi sie zeby on halasował. Dodam tylko ze moto chodzi normalnie jak wczesniej jezeli chodzi o odpalanie, przyspieszenie, wkrecanie sie na obroty itp.

Offline

 

#4 2011-08-27 18:22:59

 Beddie

Użytkownik

1618988
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2011-04-25
Posty: 157
Punktów :   
Motocykl: ZRX1100R Eddie Lawson Replica

Re: Stuka podczas pracy od 2-5 tys. obr. na zimnym i ciepłym

Ten łańcuszek z tego co wiem zaczyna stukać po jakichś 3-4 tysiacach od zmiany. U mnie stuka z różnym natężeniem, czasem jest cichutko, a czasem lekko go słyszę podczas jazdy, różnie. Pod wzgledem mocy nie ma różnic? Obroty trzyma?


Pzdr
Maciek 'Beddie'
----------------------------
https://www.facebook.com/krakowskie.klasyki

Offline

 

#5 2011-08-27 18:25:28

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Re: Stuka podczas pracy od 2-5 tys. obr. na zimnym i ciepłym

Offline

 

#6 2011-08-28 10:11:44

6mis5iek6

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 7
Punktów :   

Re: Stuka podczas pracy od 2-5 tys. obr. na zimnym i ciepłym

Nie ma roznicy praca jest niemal identyczna jak przed stukaniem moze doszły minimalne wibracje ale to moze przez zmiane oleju na inny. Moc jest taka sama na obroty wkreca i schodzi z nich normalnie jak przed stukaniem. Kolega mowił mi ze moze to byc uszkodzony wodzik sprzegła bo zauwazył ze czasami przy wyzszych obrotach jak zmienia sie bieg zwykle z 1 na 2 to wskoczy na 2 puszcze sprzegło i bieg wyskoczy na luz pomiedzy 1 a 2. co o tym myslicie??

Offline

 

#7 2011-08-29 21:22:31

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Re: Stuka podczas pracy od 2-5 tys. obr. na zimnym i ciepłym

a czytałeś ten wątek, który Ci podesłałem z zephyr zone?

Offline

 

#8 2011-08-29 23:01:53

6mis5iek6

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 7
Punktów :   

Re: Stuka podczas pracy od 2-5 tys. obr. na zimnym i ciepłym

Tak czytalem ale tam jest temat tylko o przeróbce a ja chciałbym zeby bez takiego "tuningu" dało sie to naprawic u mnie ta sruba jest wkrecona do oporu. Moze wymiana łancuszka i oryginalnego napinacza pomoze bo slyszałem ze te przerobione trzeba regulowac co jakis czas a oryginalny ma sprężyne.

Problem zlokalizowany. Mieliscie racje to rozrzad. Dzisiaj odpalilem go na zimnym silniku chwile pochodzil podkreciłem do 6 tys. i cos lekko pukło i zgasł. Zdjałem pokrywe zaworow i zauwazyłem sporo opiłkow wokoł łancuszka i slady na pokrywie oraz w obudowie. przekreciłem wałem moze o 3/4 obrotu kiedy zauwazyłem ze zebatka ta blizej gaznikow trzyma sie na jednej srubie, ktora po lekkim ruszeniu wyleciała i zebatka wysuneła sie ze swego docelowego połozenia. Co koniecznie w tym przypadku nalezy wymienic? Czy obejdzie sie bez ingerencji w zebatki?  Prosze o szczere rady.

Ostatnio edytowany przez 6mis5iek6 (2011-08-30 17:04:24)

Offline

 

#9 2011-08-31 16:02:15

 zmijka

Użytkownik

9781648
Skąd: Stalowa Wola
Zarejestrowany: 2010-10-24
Posty: 41
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Stuka podczas pracy od 2-5 tys. obr. na zimnym i ciepłym

Chodzi ci o zębatkę wałka rozrządu ssącego?tam brakowało śrubki?

Offline

 

#10 2011-08-31 16:36:36

 macias89

Użytkownik

8859453
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2010-02-28
Posty: 144
Punktów :   
Motocykl: Honda Hornet 900, Zephyr 550B

Re: Stuka podczas pracy od 2-5 tys. obr. na zimnym i ciepłym

Musisz koniecznie tą śrube wyciągnać z silnika bo wiele szkód Ci narobi w silniku!!
Co do zębatek to raczej nie musisz ingerować w nie chyba że jak włożysz śrubę w otwór w zębatce będziesz czuł luz jakikolwiek to będzie  do wymiany zębatka bo jest wyroniona.
Jeżeli będziesz skręcać wałek z zębatką użyj "locktail" czyli tzw. "klej do gwintów" bo nie długo możesz mieć to samo.Ja na Twoim miejscu zdjął bym miskę olejową, zobaczył co w niej leży i wymienił olej  z filtrem bo pewnie jest w nim  pełno opiłków a to moze być szkodliwe dla wszystkiego

Offline

 

#11 2011-09-01 15:16:35

6mis5iek6

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 7
Punktów :   

Re: Stuka podczas pracy od 2-5 tys. obr. na zimnym i ciepłym

Tak zebatka wałka ssacego. Jak przekreciłem kluczem wal to zobaczyłem ze nie ma jednej i była pod wałkiem wcisnieta. Wiem olej i filtry po naprawie od razu wymieniam. Obie sruby wyciagnałem z tej zebatki i zeszła  ona ze swojej pozycji i w takim stanie oddałem zephyrka do mechanika ktory mowił ze to wszystko rozbierze i w razie czego sprawdzi czy tłok nie uderzył w zawor czasami bo to juz byłby duzy problem;/

Offline

 

#12 2012-01-14 16:14:40

 pablo89

Użytkownik

7347387
Skąd: Radom
Zarejestrowany: 2010-07-10
Posty: 29
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550 B 91'

Re: Stuka podczas pracy od 2-5 tys. obr. na zimnym i ciepłym

Witam.Miałem ten sam problem grzechotanie silnika przy zimnym rozruchu i podczas jazdy jak hamowałem silnikiem.To wina napinacza łańcucha rozrządu za słabo napina.Podczas pracy silnika łańcuch jest poddawany zmiennym naprężeniom.Jaki rodzaj napinacza masz??zapadkowy czy śrubowy??mialem wymieniany łańcuch i napinacz i dalej grzechotało.stary napinacz był zapadkowy a nowy śrubowy.na tym nowym napinaczu odkreciłem tą śrubke- zaślepkę odpalilem moto i wlożylem w otwor po zaslepce srubokret i lekko docinsnalem grzechotanie ustalo jak wyjolem srubokret to dalej grzechotalo na srubokrecie mozna bylo wyczuć drgania jak łancuch delikatnie odpycha napinacz.Następnie zdemontowalem napinacz rozebralem go na części pierwsze i naciągnołem w nim sprężynę aby z większą siłą dociskał łańcuch.Potem zamontowalem napinacz odpalilem moto i cisza jak makiem zasiał , od tamtej pory skonczyl sie problem z grzechotaniem.oczywiscie przy naciąganiu tej sprężyny nie nalezy przesadzac.w przypadku napinacza zapadkowego trzeba pophnąć bolec aby zapadka przeskoczyla o jeden lub kilka ząbków.to jest taki opis pi razy oko ktoś kto ma o tym troche pojęcia powinien sobie z tym poradzic bez problemu.pozdro

Ostatnio edytowany przez pablo89 (2012-01-14 16:16:22)

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Stuka podczas pracy od 2-5 tys. obr. na zimnym i ciepłym

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zseis1tazgora.pun.pl www.kingsjungle.pun.pl www.nietykalnitag.pun.pl www.pndc.pun.pl www.hardstyle-ownia.pun.pl