Tak się pytam z ciekawości bo moja 550 ma prawie 29 tys na liczniku (trochę mało) a przednie tarcze mają 4,3 mm grubości. Tak sonduje czy to jest przebieg oryginalny czy licznik był cofany.
Offline
Heh, ja ostatnio zakupiłem EBC FA129, powiedzieli mi w sklepie, że są miększe od TRW.
Szybciej się klocki zużyją ale tarcze wolniej. Za to trochę słabiej hamuje od TRW.
Ale ręki se nie dam uciąć że Ci będą jakoś tarcze wolniej znikały, zależy od stylu jazdy, temperatury, fazy księżyca i wielu innych czynników
Ostatnio edytowany przez piodabro (2015-09-08 10:51:26)
Offline
A pozatym strasznie miekkich niema co brać bo polecą w mgnieniu oka i wydaje mi się że gorzej hamują.
Offline
Jeżeli gumki są gumowe, a nie plastikowe to powinno pomóc. Tłoczki najlepiej wysunąć za pomocą kompresora.
Offline
Ok, dzięki. Będę próbował.
Żeby niczego nie popsuć - ściągałem zacisk, próbowałem wsunąć te 2 metalowe tłoczki. Szło mega topornie z użyciem sposobu i cięższego sprzętu. A powinno to wszystko chodzić gładko, tak? Bez odkręcania odpowietrznika itp.
Może od razu podpytam, bo mechanik ze mnie kiepski, a chcę się uczyć: odkręcam zaciski od przewodów, zleci płyn, czyszczę, składam, wlewam nowy płyn jednocześnie odpowietrzając.
Offline
Jeżeli chcesz wyciągnąć tłoczki bezstresowo daj deseczkę/stary klocek na "kły" zacisku i z kompresora powietrzem dmuchasz w miejsce gdzie siada przewód hamulcowy. Tłoczki wyskakują. Polerujesz - im delikatniej tym lepiej. Na pustym układzie pod naciskiem kciuka powinien chować się tłoczek w zacisku. Ja gumki smaruje DOTem. Powinieneś mieć 3 gumy ( 2 uszczelki+przeciwpył). Przy wymianie płynu wylej też z zacisków.
Możesz zalać i poczekać aż się ustabilizuje płyn i sam się odpowietrzy. Zależy jeszcze jaki masz układ przewodów. Czy ori, czy typu F.
Offline
Tłoczki powinny dać się cofnąć palcami, ale nie jest to bardzo lekkie do zrobienia. Wymaga użycia dość dużej siły.
Wiem bo mam świeżo po regeneracji zaciski i wciśnięcie tłoczka do napełnionego i odpowietrzonego układu jest sporo trudniejsze od wciśnięcia go do pustego cylinderka.
(Wymieniałem tarcze i klocki to musiałem wcisnąć)
Ja tłoczki wyciskałem pompując pompą hamulcową. Trzeba tylko ostrożnie pompować i ew przytrzymywać jeden jak drugi nie idzie.
Jak doprowadzisz oba tłoczki na skraj gumki to potem bez problemu palcami wyjmiesz.
No i na koniec wylatuje dużo płynu z zacisku więc trza to robić nad miską jakąś.
No i polecam dbać o czystość tłoczków, przykleja się tam sporo syfu, więc proponuję 2 razy w sezonie wyczyścić tłoczki i posmarować smarem do tłoczków.
Zapobiegnie to niszczeniu się uszczelek oraz korozji tłoczków.
Do smaru będzie się przyklejał brud, ale powierzchnia tłoczka będzie oddzielona od wody, i o to nam chodzi
Do tego lepszy smarny brud niż suchy brud, który będzie trzymał wilgoć i będzie niszczył uszczelki.
No i pamiętaj że jak wciskasz tłoczki to musisz ze zbiorniczka płyn usuwać. Jak go będzie tam pod korek to nie dasz rady wcisnąć tłoczków bo nie ma się gdzie płyn podziać. (Przecież nie wyparuje )
Offline
Dzięki Panowie, dałem rade. Choć przy pierwszym zacisku oczywiście popełniłem błąd i zapomniałem "wycisnąć" tłoczków z zacisku. Skręcanie, odpowietrzanie, pompowanie i wycisnąłem jeden tłoczek zamiast obu... Operacje więc powtarzałem. Ale za to drugi zacisk poszedł szybko i sprawnie. Uszczelki, które uszczelniały tłoczek w stanie bdb, jedynie te zewnętrzne mógłbym wymienić. Pewnie zrobię to w przerwie zimowej Szkoda mi teraz dobrej pogody.
Offline
Jednak wychodzi na to, że kupuję nowe tarcze.
Na Larssonie nie ma - stan 0.
Są NG ale ponoć po 20k mają już dość (choć tyle mogłoby mi wystarczyć).
Czy te będą pasować? Jak to sprawdzić?
http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-kawa … 96420.html
//EDIT Nieważne, jak z nieba spadły mi używki do ZR750
Ostatnio edytowany przez Borknagar (2016-01-13 21:44:17)
Offline