Temat ogarnięty tych wtyczek to kilka zostaje głównie od podgrzewania gaźników i tps.Co do dwóch rodzajów instalacji to chodziło mi że w jednej wiązce jest WYJŚCIE na sterowanie światłami w prawnym module przełączników a druga instalacją nie posiada wyjścia ponieważ były moduły bez sterowania światłami (piszę tu o sterowaniu postojem i pozycją). Także przez zakupem instalacji popatrzeć trzeba jaką się posiada instalację z czterema czy pięcioma wtyczkami patrząc w kierunku przedniej lampy.
Offline
Odgrzeje trochę temat. Które z elementów silnika pasują do zephyra 750 z ZR7 a które oprócz wiązki oraz sterownika nie będzie pasować? Czy pokrywa m.in. sprzęgła będzie pasować od ZR7 / ZR750 do zephyra ?
Offline
Wszystkie części mechaniczne silnika ZR750 oprócz wału korbowego i impulsatora są wymienne z silnikiem ZR7. W nowszym modelu jest jeszcze dodatkowy ślizg łańcucha rozrządu. Główna różnica pomiędzy tymi dwoma jednostkami to własnie końcówka wału korbowego przez co kłopotliwe jest zgranie go z instalacją elektryczną.
Offline
Gaźnik podejdzie, ale jeżeli masz możliwość to wsadź gaźnik od zr7. Ja niedawno robiłem zamianę silnika, wsadziłem do korpusów gaźnika z zephyra bebechy od gaźnika zr7 (dysze główne, prowadnice dysz, iglice) zaworki iglicowe od pływaków zostają bo w zr7 są większe. Jeżeli będziesz robił taką przekładkę to musi pamiętać o tym żeby wszystko założyć w odpowiedniej kolejności jak coś to pisz, wcześniej sprawdzałem na oryginalnych gaźnikach od zephyra i też hula bez problemu. Jedyne co to ci zostaną wtyczki od podgrzewania. U mnie tylko coś z obrotomierzem jest nie tak bo mam od zephyra i zawyża strasznie obroty, co prawda w niczym to nie przeszkadza, ale jest strasznie irytujące
Offline
Nowy użytkownik
Witam serdecznie,
Z uwagi na obecny deficyt gaźników do zr550 może ktoś próbował założyć gaźnik od innej kawy? Po wstępnych oględzinach gaźnik z gpz/gpx 600 ma te same średnice króćców i mocowania filtra powietrza. Czy robił Ktoś podobną operację?
Offline
Nowy użytkownik
Ryzyk fizyk. Zamówiony został gaźnik od Kawasaki GPX 600 88-97 i o dziwo po wyjęciu starego z zephyra wszystko zdaje się pasować. Teraz tylko z 2 złożyć 1 i zobaczymy jak to zagra.
Offline
Wydaje mi się że Rafi coś kombinował z przeszczepem gaźników do ZR550
Offline
Właśnie robię swap serca z zr7.
Wiązkę + moduł + skrzynkę bezpieczników mam zr7, gaźniki z zr7 miałem już wcześniej.
Teraz tylko kwestia elektryki zegarów i kontrolek - jest tu ktoś kto to ogarniał i pamięta co jest inaczej ?
Siedzenie z miernikiem godzinami i szukanie samemu mi się średnio uśmiecha...
Offline
Pamiętam że coś w przełącznikach kierownicy też było pozmieniane względem Zephyra
Offline
PabloEOP. Jego pytaj. Miał obczajone.
Offline
No i niestety, mnie też dopadło. Zastanawiam się nad swapem serducha od ZR7. Dużo oleju mi bierze (jakieś 1,5l/1000km) i na jednym cylindrze mam bardzo niskie sprężanie. Teraz mam jeszcze pytanie - czy same cylindry/tłoki oraz głowica podpasują do dołu oryginalnego silnika Zephyra? I w końcu jaki był pomysł na podmianę impulsatora z zepha do ZR7 w przypadku podmiany całego silnika?
Ostatnio edytowany przez mkmal (2023-12-21 15:30:20)
Offline
Mój zephyrek też miał bardzo duży apetyt na olej i ja zrobiłem teraz tak:
1. Głowica oryginalna Zephyr 750 została kompleksowo zregenerowana,
2. Zamiast oryginalnych cylindrów, tłoków i korb wleciały cylindry z korbami i tłokami z zr7 które miało 23tys przebiegu ( które osobiście sprowadziłem z Niemiec po ślizgu. Uszkodzony był czop wału korbowego, dekle, kartery itp ale cylindry w stanie idealnym)
3. Włożyłem również kompletny kosz sprzęgłowy z wyżej wymienionego zr7. Stan perfekcyjny zero zużycia.
4. Skrzynia biegów też z wyżej wymienionego zr7.
5. Dołożyłem również dodatkowy ślizg który zastosowano w zr7. Ślizg szerokiego łańcucha wstępnego przeniesienia napędu.
Dziś silnik wylądował w ramie. Resztę prac w nowym roku. Już nie mogę doczekać się pierwszego odpalenia 🙂
Ostatnio edytowany przez PabloEOP (2023-12-31 01:03:18)
Offline